runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 3 januari 2010

* SLUTET PÅ LEDIGHETEN

Ja, då har hela julen o nyårs-helgerna gått förbi.
Går alldeles för fort. När man va liten kändes ju julen som såå lång...
Kanske va all väntan?
Idag ska pyntet bort. Den enda som får stanna är ljus-slingan på balkongen. Tycker det är lite mysigare att stiga upp när man möts av lite ljus.
O på tal om att stiga upp... Imorgon e det dags! Glad att jag har flex, men mån o tis ska jag både lämna o hämta barnen... o fy, cykla i denna kylan!! :-(
Får iaf packa in barnen med filtar i cykel-kärran.

Gårdagen... lördagen. Hade en trevlig dag.
Fick ett ryck när jag kollade på våra gamla köks-stolar o insåg att vi skulle ha gäster på middag. Kan för f-n inte ha de fula stolarna.
Sagt o gjort, begav mig o dottern till IKEA. Smsade även vännen T o frågade om hon skulle med... Japp! Så runt hörnan för att hämta upp henne o söta dottern.
O körde mot IKEA... jaha... vi va inte ensamna här närhär...
Men stället e ju stort, så man fick plats. Tills vi skulle äta lite... fy vilken kö...
Fick tillfälle att snacka lite iaf, för vi stod nog i kö i 30 min!! :-o
Blev senare lycklig då stolarna jag helst ville ha (som jag nog inte skulle köpt annars, utan tittat på en billigare variant!) fanns i fynd-hörnan. Utställningsex... 4 st (fanns 6st).
O skönt att slippa skruva ihop dem. Hmm... men skulle de gå in i bilen...
Jo, med 2 snygga o envisa tjejer så gick det!! :-D
Nu är vårt kök lite snyggare o våra gäster fick sitta lite snyggare!
Hade vänner I med familj på besök... o även kompisen J kom med sin blivande man (längtar till bröllopet.. som jag hoppas blir av snart! ;-)).
I o Co stannade o såg film. Barnen somnade inom rimlig tid o sen lite snacks (som det blivit alldelse för mycket av nu under ledigheten!!).
Såg "The timetravelers wife". Bra, fast kunde varit bättre. Man satt o väntade på att nått skulle hända, på poängen lixom.
Men skådisarna va bra, den va intressant... men saknade det där lilla extra.

Väntar på att mannen ska vakna, sen blir det att röja bort alla julsakerna här hemma. Trött på skiten nu...
Hmm... skulle nog behöva lite nya lampor i fönstrena...??

Ja, då har hela julen o nyårs-helgerna gått förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar