runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 14 februari 2010

* HJÄRTLIG SÖNDAG

Denna dag har känts låång... Började med sovmorgon, för att sen göra oss iordning o åkta ut till "Vellinge Blomman". Barnen hade kul o sprang runt. Va katt-utställning o sen tog nästan sonen ett dopp i fisk-poolen.

Väl hemma igen så fick jag mig ett ryck o bakade pizzabullar. Brukar vara en sommar-grej... att ha hemma i frysen. För att kunna ta med nått enkelt o gott till barnen om man ska iväg.
Men fick som sagt ett ryck nu, o nu är frysen full!
Blev 3 olika sorter! Mmm...


O allt detta innan kl 14.30. Kändes som kl va 17... men det va väl för att vi kom hemifrån så pass tidigt i förmiddags.

Sen har jag strukit de lila/vinröda gardinerna i köket (nytvättade), tagit ner de vita som jag haft uppe sen 1a advent..
Blev snyggt. Va trött på färgen i höstas, men nu efter ett tags frånvaro känns det bra!

När jag ändå va igång i köket så hängde jag upp 2 plastpås-hållare och sen även städade o gjorde sopsortering. Så nu har vi en till hushållsavfall, en för papper/reklam o en för glas.
Så nu kanske det inte behövs springa lika ofta till soprummet??
Först hade huset sopnedkast precis utanför vår dörr... sen blev det soprum i källaren (vilket va lite jobbigt, för inte alltid man gick genom källaren!!), men sen i somras så är det nu ett miljö-hus ute på gatan!! Tar nästan aaaldrig det hållet!!
Jaja... nu är det iallafall snyggt i köket (just det, köpte nya snygga underlägg till bordet på VellingeBlomman oxå!) o rent o organiserat under vasken! ;-)

Gav även mannen o dottern varsen liten Alla Hjärtans-present... Dottern fick CD med soundtracket till "Mamma Mia" o mannen fick Julio Iglesias "My life"... haha, så nu kan vi dansa till fler av hans låtar...!! Vi brukar ju ta nån sväng i köket... till Juuuulio!! (moonligt laaadyyy... cooome along with meeee....)

... intresse-klubben antecknar va?? Hahaha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar