runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



onsdag 10 februari 2010

* PLOCKEPIN

Berättade inte om min kväll med två vänner i fredags... De skulle bjuda ut mig, o jag fick välja ställe... så valde PlockePin på Bergsgatan (Mazetti). Har hört att denna tapas restaurangen skulle vara mysig o ha god mat.
O visst, miljön va snygg o fräsch. Lugnt, ända tills nattklubbs-musiken började dåna i lokalen brevid o dörren mellan restaurangen o klubben öppnades vart 3e minut!! :-o
Maten va god... synd bara att man fick en rätt i taget... så där var 20e minut!! Fick fråga efter min brödbit med ost när det gått 1 h o 40 min!!?
Som sagt, gott.. men hade varit trevligt att ha nått annat att äta än bara oliver... o sen bara kyckling... o sen bara getost... o sen bara gris-sida... o sen bara ost m bröd... ja, ni fattar...
Mina vänner hade iaf "turen" att vid första servering få 2 av sina rätter, samtidigt.
Saken med tapas är ju att få en massa olika, smått o gott... inte 6 små förrätter/smakprover... utspritt under 2 h!! :-o
Klagade o fick bara som svar att det hänt en olycka i kött-avdelningen... Hmm...
Jaja, hade en trevligt kväll med Jess o Pinglan iaf! :-D

Igår va det en runda till IKEA... igen!! :-D Behövde lampor till sovrums- o köks-fönster... men fast jag spenderade 708 kr, så kom jag inte hem med några lampor.
Blev lampskärm till hallen dock. Matta till barnens rum, nya gardinständer till vardagsrum o kök (nu behöver inte Therese skratta åt den i vardagsrummet mer!! :-D), ny spöklampa (dvs nattlampa) som numera inte är spöke utan monster istället (ny version alltså)... o ja, lite annat smått som man alltid plockar på sig där på det där stället!! ;-)

Fick tummarna loss o slog min syster en pling idag oxå (min halsyster som tyvärr bor alldeles för långt bort! :-(). Hon har genomgått en magsäcks-operation (finns väl flera olika sorter...?)
Hon har ont, men jag önskar henne all lycka o hoppas hon snart får den formen som hon önskar!
Haha, kommer nog inte känna igen henne nästa gång vi ses! :-)




3 kommentarer:

  1. Man får leverans varannan vecka. Så är det meningen att man ska laga fem middagar den veckan och nästa vecka gör min sin egen inhandling och egna maträtter. Vill man sen kan man frysa in och spara rätter till en annan gång osv. De har förslag på det i brevet man får med!
    /Kristina
    sjuksyrrestina.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt med plockepinn förresten. Har ätit där flera gånger och alltid varit otroligt nöjd! Då har vi fått in maten i lite omgångar, alltså kommit överens med servitrisen om vad som passar ihop. Man vill kanske inte ha in precis allt samtidigt så att varmt blir kallt och frasigt men sumpigt. Men det låter ju väldigt tråkigt det som hände dig, som sagt, en rätt i taget är ju lagom kul!
    Synd. Hoppas du hamnar där igen någon gång, lite tidigare på kvällen kanske då och att det blir lite mer lyckat!
    Kram
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Kul att du svarade här... o ja, jag tror bara vi hade otur den kvällen. Hade gärna fått in 2-3 rätter i taget... eller lite mindre tid mellan... men men... :-)

    SvaraRadera