runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 21 mars 2010

* EXPERIMENTERAT

Ja, o då menar jag inte sexuellt!! :-D

Jag har experimenterat i köket! Fick ett ryck att göra kanel-snäckor... Brukar inte få det eftersom jag tycker det tar för lång tid o hela köket behöver saneras efteråt (eller det kanske bara är mitt kök som ser ut som det blivit invaderat av mjöl-kastande små djävlar??!)
O ja... nu blev jag ju påmind om den största anledningen till varför jag hellre köper Findus frysta... När jag ska göra nått så gör jag det ordentligt... dvs 4 satser... blev 180 bullar!!
Varför?? Ja, vette fan varför jag ska göra så mycket... men det är väl för att jag vet att det är långt mellan gångerna... men det blir ju långt mellan dem eftersom jag gör för mycket = tar för lång tid... en ond cirkel!!


Ja, tillbaks till experiment-delen...
Jag brukar göra kanel-snäckor i vanilj-snäckor (med vaniljkräm!)... men hade frusna björnbär hemma... o även choklad...
Så det blev även en björnbär m lite mandelmassa-version o en choklad-version...


Hur de smakade får jag återkomma med imorgon... för just nu står det mig upp i halsen (bara ätit en vanlij o en kanel, eftersom de blev färdiga först!!)


Vanilj blev inte förevigade på bild!! :-D

Choklad...


Björnbär....

Kanel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar