runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 18 april 2010

* SKILJAS...?

Börjar fundera på att skiljas... från min Bugaboo... (haha).
Har ju haft en hel del vagnar, o denna är den jag varit mest nöjd med (den har inte varit perfekt... den perfekta barnvagnen finns nog inte... än...)

Putchi åker mindre o mindre i vagn, o nu förra helgen ville han inte sova i den (borta, på kvällen) Ute på promenad somnar han lätt i den, men vill ha en vagn han även vill/kan somna i om vi är borta o det ska bli nån timmes nattsömn...
Tror iofs att han kan somna bättre på kvällen i vår Carena Easy (eftersom den inte är "formad" utan bara fällt ryggstöd... o eftersom han bökar runt en del del inför nattsömnen!), men den är ju mindre kul att köra.

O då kanske det är bättre att sälja Bugaboon o få lite pengar för den (har ju sytt flera varianter!!)... men frågan är då VAD jag ska köpa istället...??
Vill ha en snygg, låg vikt, lätt ihopfällning, bekväm för sonen, bekväm att köra (o det innebär svängbara hjul!!), bra varukorg, luftig på sommaren... O det är lättare sagt än hittat! :-(
Så tacksam för förslag om nån har... ;-)

Men känner mig kluven... vill inte skiljas... älskar ju vagnen eftersom jag kan sy o förändra den i oändlighet... :-(
Suck, vilka (i-lands-)problem!!

(VARNING!! Nu följer det en maaaassa foto på min köra vagn!! Haha!!)


Orginal-versionen... som sittvagn o liggvagn...
o med mini-skötväska...

Ståbräda m sits, som vi gjort själva... o regnskydds-väska som jag sytt (stoort regnskydd!!)
Började sy en enkel röd sufflett o en röd-svart-beige skötväska...
o sen en i jeans med ficka bak... o en brun skötväska...
En svart/grå med brunt, turkost o koppar...
Sen har jag även en blå bas (sittdel o varukorg) där jag sytt en blå-mönstrad sufflett o båg-skydd...
O denna gröna vaxduken, med matchande skötväska...
Denna randiga va länge en favorit... här med matchande orginal-liggdels-lock...

...här med egen-gjort solskydd... o även en dyna...
Hmm... om jag skaffar en annan... vad ska jag då göra med den vagnen för att inte tröttna?? :-D

4 kommentarer:

  1. Hur mycket ska du ta för den? =)
    Vi köper nog en UJ men är ändå lite nyfiken!
    Kram
    /Kristina

    SvaraRadera
  2. Oj... ingen aning. Tänkte nog försöka sälja i delar, så man får mer för den... men som sagt, tar emot... så inte bestämt mig helt hundra än... :-(

    Har du kvar din gamla UJ eller?

    SvaraRadera
  3. Ja, men den är otroligt sliten. Har lagt ut den på blocket ändå tillsammans med sittdynan och bumperbaren. Får se om någon vill köpa den och rusta upp hjulen =)
    Sen tänkte vi köpa en ny. Fick lite oväntade pengar efter att jag klagade till SJ efter vår skidresa, så därför. Annars är det förfärligt dyrt faktiskt. Onödigt dyrt med 9000 när man kan få en fin begagnad i superskick.
    Det är så fina tyger du gjort alltså! Gillar den ljusblåmönstrade speciellt!

    SvaraRadera
  4. Putchi????Är det Tristan???
    Så sanslöst duktig du är ,Andrea!!!
    Så fina tyger på vagnen
    Ses på lördag
    Kram

    SvaraRadera