runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 11 april 2010

* PÅBÖRJAT VÅRSTÄDNING

Hade en trevlig lördag i Skanör.
Kul att träffa goda vänner. Sen att barnen lekte utan bråk o vi vuxna kunde prata o faktiskt avsluta ett ämne utan att bli avbrutna, bara DET är ju en lyckad kväll!! :-D

Idag fick jag mig ett ryck... kanske har ommöbleringen, sorteringen på jobb smittat av sig. Men jag har städat, skrubbat (o då menar jag inte det där vanliga "på yta", utan in, ner o under har det städats idag!!)
Ett av min katastrofala köksskåp har sorterats o sen när jag ändå va igång fortsatte jag med städskåpet!!
Ojojoj... detta skåp innehåller ALLT! Men det får ju inte plats...
Sist detta skåpets sorterades o organiserades (inte av mig!!) så åkte 90% av alla småsaker ner i en påse... dvs spik, skruv, sladdar, duschdraperi-ringar, tvättklämmor, plastmojänger o ståltråd...
I skåpet rymdes det även 2 (?!) fondue-grytor, tapeter, målarfärg, gammal torkad målarfärg, gamla rollers o 3 rullar med svarta sopsäckar...
Men nu så är det ordning o reda... påsen med gott & blandat är numera sorterad fint i verktygslådan, en massa slängdes, flyttades eller packades om.
Nu står där bara dammsugaren o två verktygslådor på golvytan. Sååå skönt...
Tyvärr finns det ju en hel del skåp till i vår lägenhet som skulle behöva samma behandling... men men tror det dröjer innan jag får ett sådant ryck igen.
Nästa projekt är att måla o montera o få in en större säng (likadan växar-säng som syster) till sonen...

O nu va helgen över... söndagskväll, i idag innebär det filmkväll med mannen min...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar