runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



torsdag 6 maj 2010

* ANSIKTEN

Jag är jättedålig på att minnas ansikten... har jag bara sett dem, kanske bara sagt Hej... ja, då har jag svårt att minnas dem när jag kanske träffar dem igen eller ser dem i ett annan sammanhang.
Som tex grannar. Bor en del i vår trappa, o ja, i vårt hus.
Jag hälsar på dem i källaren o hissen osv, men skulle jag se dem utanför huset, ja då känner jag sällan igen dem.
Förutom våra vänner o en familj vi umgick med förr (egentligen hade vi inte mer gemensamt än jämnåriga barn!) så vet jag inte mycket om våra grannar. O trivs med det...

Helst hade jag sluppit att ha grannar såå nära inpå...
Men så längre vi bor här, så är det bara att acceptera borrande vid udda tider... "fotbolls"-hurra-rop, o för hög musik (o grannarna får höra mig skrika på barnen när de inte gör som jag säger ;-))

O förresten... vart fan håller våren hus?? Svinkallt ute! Får nog plocka fram mössan igen!! (svinkallt om knoppen när man cyklar??!!)
:-o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar