runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



onsdag 8 september 2010

* BARNRUM

Vill göra nått fint i dotterns nya rum... o ja, som de flesta av er vet så gillar jag ju att göra väggmålningar.
Så vad tycker ni jag ska göra? Vill inte det ska vara lika plottrigt som hennes gamla "skogs-landskap" o inte heller som de nuvarande stora blommorna...

Letat lite efter inspiration... Funderar på horisont i rosa runt hela rummet, eller ljus-ljusrosa på 3 väggar o en stor målning på ena kortväggen.

Gillar detta. Men vet inte om det e tillräckligt roligt? Kanske mer slott, än hus...? Lite arabiska, exotiska slott, samt lite vanliga o typ borg?
Eller nått sånt här? Fast kanske större slott o ingen prinsessa? Gillar träden, så kanske några fler sådana på andra väggar i rummet? Gillar även det gula, så kanske gult o rosa...?

I sonens rum tänkte jag göra nått sådant här... Fast inte riktigt samma grön, o kanske inte så många fåglar utan mer långa grässtrån o blad...
O så ska han få nån typ av rejäl bilbana på golvet... Kanske... ;-)
Vad tycker ni...??

5 kommentarer:

  1. Tycker alla är fina. Men mest gillar jag nog den första rosa. Tycker inte att du behöver piffa till den med annorlunda hus men det blir säkert fint det med. Den gröna är också superfin.
    Stort grattis till huset igen! Stressa nu inte, jag vet att man vill förnya allt i och med att man flyttar, nya lampor, soffkuddar, gardiner, piffa till och ha sig. Men du får ta lite i taget. Tänk vad skönt att bara få komma bort från lägenheten! Så härligt!
    Förresten, det andra mailet du skickade, där var alla kort lösenordsskyddade när jag skulle ta bort komprimeringen. Kan du ge mig det eller skicka dem igen utan att de är låsta?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar oxå den första, lutar åt det... :-)
    Tänkte ta resten av rummen senare, men vill fixa barnens innan vi flyttar in. Lättare när de inte ska leka o sova där ;-) Vet inte vad som hänt m fotona, skickar dem ikväll igen...

    SvaraRadera
  3. Tycker också den första är finast. Lite mer något som man kan har en längre tid upp i ålder. Men det är bara så jag tänker, vet att du gör om lite oftare än jag.
    Och sen när du är klar med barnens rum så anställer jag dig gärna för att fixa Savannahs. ;-)

    SvaraRadera
  4. Rebecka:
    Jag tänkte så oxå... att det e lättare att kanske förnya, o möblera om.
    Så det alltså går att behålla längre.
    O hade inte din man en massa idéer till S rum?
    (jag hjälper annars gärna till! ;-))

    SvaraRadera
  5. Han har idéer, men sen stannar det där. Han får inte tummarna loss! Så jag tar tacksamt emot hjälpen!

    SvaraRadera