runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 28 november 2010

* IRRITERANDE LJUD!

Finns nog bara 2 ljud som jag stör mig nått så in i helvetes mycket!!
Ljud som får mina organ att krya ut ur porerna! Ljus som får ryggskinnet att klia!!
Det första o det som är värst är snarkningar!! HATAR det ljudet! Jag skulle kunna använda rejäl övervåld för att få tyst på det! Men som tur e behövs oftast inte mycket våld, utan en armbåge i sidan brukar räcka... i typ 2 min!! Aaaaa!!
Men nästa ljud, är hostningar. Ett hostande barn... som bara hostar o hostar... som inte kan (eller vill?) sluta... Hostning som inte går att stoppa/sluta. Som varken uppbullning med kuddar hjälper, hostmedicin, inhalator-spray eller nässpray eller frisk luft...
Just nu pågår det på ovanvån av dotter!
O jag håller på att bli TOKIG!!
SLUUUUUTA HOSTA FÖR HELVETE!!
Aaaaa...
Vet att hon inte kan hjälpa med, men försök att svälja istället... hosta i kudden. Drick vattnet som erbjuds...
Suck. Bara att vänja sig... denna fuktiga årstiden är ett helvete för mina barns luftrör!
:-(

1 kommentar:

  1. Jag fick höra båda ljuvliga ljud igår kväll. Fast, snarkandet stör min inte så farligt mycket. Är så van vid det och sover nästan bättre när maken snarkar... hahaha!
    Men hostan gör mig galen! Glad att dotterns släppte relativt fort igår!

    SvaraRadera