runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



onsdag 3 november 2010

* OJ!!

Oj, höll ju på att glömma...

Fredagen den 3e november 2000. En killkompis bjöd med mig på en fest. En fest där 3 av hans vänner hade gemensam födelsedags-firande.
I källaren på museet
När vi kom in på musee-gården stod det en kille i trappan ner. En kille jag kände igen från gymnasieskolan vi båda gått på. En jäkligt snygg kille dessutom...
Det va drink efter drink. Hade bestämt mig för att jag skulle ha den där snygge killen. Sa till min tjej-kompis att "han ska jag ha!"... men hon hörde inte mig utan mumlade nått o gick iväg...
Va?? Vi som brukade snacka lite strategi...
Jaja, bara att lägga in en stöt.
Gjorde ett försök, som tydligen inte gick fram... gjorde ett till, o ramlade polletten ner! Haha... o då fattade han verkligen. Det blev lite hångel i garderoben...
Dagen efter hade han jagat rätt på mitt nr genom några gemensamma vänner.
Sågs på en fest samma kväll (som han tydligen endast gick på för att jag skulle dit!), men jag va såå bakis (o jag gick dit bara för att han skulle dit ;-))... Blev lite mera flirt. Men sen blev jag sjuk, fick halsfluss (han blev inte smittad) o den närmsta veckan pratade vi en del i telefon, men utan att ses...
Tiden gick, dejterna blev fler o fler. Festerna kom o gick.... (va en hel del festande på den tiden!!)
Jag gillade att han va rak o ärlig. Spelade inte några spel. Ringde när han sa att han skulle osv...
Ett år senare flyttade han in hos mig....
Nu sitter vi här i vårt lilla radhus, med 2 hostiga barn sovandes på ovan våningen.
Tyckte jag va "gammal" eller iaf rätt vuxen när vi träffades då, för 10 år sen... Men herregud, jag va ju bara 21!!
O om jag va gammal DÅ, vad e jag inte nu då?? :-D

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar