runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



onsdag 12 januari 2011

* GULD!

När vi hade dubbelt med räkningar o mindre inkomster här för 1-2 månader sen, så började jag fundera om vi hade nått av värde, som vi inte använder...
Bla va det ju vagnen, Bugaboo. Men valde att inte försöka sälja den i december. Utan ska nog snart sätta ut den istället...

Men en annan sak va allt guld jag hade liggandes i smyckeskrinet. Eller allt o allt... knappast en piratkista full, men ändå en del smycken som inte används.
O samtidigt som jag började kolla upp vad man får för guld idag, så berättade mina arbetskamrat M att hon dagen innan sålt en gammal ring hon fick av ett ex.
O oj, hon fick rätt mycket för den.
Så igår samlande jag ihop sånt jag inte använder, o vet jag inte kommer använda igen.
Bla 2 ringar från mitt ex (haha, ja, även om det känns så, så har jag inte alltid varit tillsammans med gubben!!), en annan ring jag köpte till mig själv i Turkiet, ett bismark halsband o ett bismark armband. O 2 sådan tunna halskedjor, som man kanske har ett vanligt hänge på... o 2 par, små guld örhängen (ringar, stl som 10-öring!!)
Jag blev helt paff...
Fick 5750 kr för det!! :-o
Den turkiska ringen va "bara" 14 karat, men det visste jag. Resten va 18 karat...
Men ändå... nästan 6000 kr för några gamla smycken som legat i en låda!!
Inte illa!!

Går direkt till vår nya soffa... hmm... om den nu bara kunde komma in i lager nån gång!!

1 kommentar:

  1. Gött mos.
    Man skulle kanske rensa sitt eget smyckeskrin?

    SvaraRadera