runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



måndag 21 februari 2011

* VÄNSKAP

Jag har många vänner... Både nya o gamla. Nära o mindre nära.
Men blir så besviken när man trodde att man va närmre än man trott. Eller att vänskapen inte håll när det kom ett litet vägg-gupp.
Jag är en ärlig person. Hymlar inte, flyr inte eller låtsas som ingenting... Nä, jag säger som det är. Vill vara ärlig, lägga alla kort på borden. Då tror jag oxå att man kan få en bättre relation.
Men därför är det svårt för mig när jag inte får samma ärlighet tillbaks. När vänner hellre flyr andra hållet än att åka över guppet o ta smällen på andra sidan! Som heller ljuger än att ta sin "skuld"
Har tyvärr förlorat många vänner genom året pga att de inte kan prata ut om saker.
Tråkigt, men men... De som är kvar betyder ju destu mer.
O även hur mycket han än irriterar mig o jag kan koka. Så är ändå mannen min bästa vän. Han är den som förstår mig bäst, som jag pratar med allt om.
Så kanske borde uppskatta hono lite mer... då o då! ;-)

2 kommentarer:

  1. Det där med vänner är svårt... MEn som du skriver. Jag är hellre ärlig och tar det smällen än att stå och ljuga någon rakt upp i ansiktet och fega!

    SvaraRadera
  2. Ja, eller huur... O OM man nu e vänner, varför inte vara ärlig, säg till om du är förbannad eller ha ryggrad nog att be om ursäkt!!

    ;-)

    SvaraRadera